Papīra svars ir kaut kas tāds, ko bieži vien piemirst gadījumos, kad iet runa par reklāmas materiālu dizainu un druku. Ar “dari pats” dizainu popularitātes kāpumu, liels skaits mazo uzņēmumu īpašnieku drukā savas skrejlapas, plakātus un pat vizītkartes mājās, pieņemot ka parastais printeru papīrs būs atbilstošs. Diemžēl, nepareiza papīra izvēlei ir daudz lielākas sekas nekā jūs varat iedomāties.Šodien mēs dalīsimies ar dažiem padomiem kāpēc papīra svaram ir liela nozīme drukājot reklāmas materiālus.
Papīra svara nozīmīgums reklāmas materiālu drukā
Ja esat jau kādreiz sadarbojušies ar drukas darbnīcām, jūs noteikti zināt, ka lai drukātu uz dažādiem materiāliem ir jāveic pielāgošana. Attiecībā uz papīra svaru, izmēram arī ir liela nozīme. Viens no lielākajiem riskiem drukājot mājas apstākļos ir ne tikai nepareiza papīra lietošana, bet arī pastāv iespēja ka gala rezultātā jūs būsiet ieguvuši nestandarta izmēra skrejlapas, plakātus vai bukletus. Tas var atgrūst šo materiālu saņēmējus.Dažas lietas ko ņemt vērā izvēloties reklāmas materiālu papīra svaru un kvalitāti:
Ne vienmēr biezāks ir labāks
Bieži vien cilvēki kļūdaini uzskata, ka biezāks papīrs ir labāks. Papīra svaru nosaka pēc g/m2 (grami uz kvadrātmetru) vai vienas loksnes svara. Tas bieži vien var būt mulsinoši, it īpaši, ja izmanto loksnes svaru. Atkarībā no papīra tipa, svars var atšķirties arī starp divām uz aci un tausti vienādām papīra loksnēm. Tomēr tas nav vienīgais faktors ko jāapsver. Kamēr biezums noteikti ir svarīgs dažiem drukas produktiem kā vizītkartēm un pastkartēm, tas noteikti nav piemērotākais variants plakātiem un skrejlapām.Svars jāizvēlas atbilstoši materiālam
Aploksnes un veidlapas tipiski tiek drukātas uz nepārklāta papīra, kurš parasti ir robežās no 70 – 120 g/m2. Skrejlapas, brošūras un reklāmas materiāli toties parasti tiek drukātas uz papīra kuru pēc tam pārklāj, un šāds papīrs sver no 105 – 180 g/m2. Savukārt vizītkartes tiek drukātas kā uz pārklāta tā nepārklāta papīra kurš parasti ir 215 – 350 g/m2.. Nav ieteicams izmantot smagu papīru produktiem, kuriem piemērotāks ir viegls papīrs un otrādāk.Konsultējaties ar ekspertu lai gūtu labāko sniegumu
Labākais veids lai būtu droši, ka jūsu drukātajiem mārketinga materiāliem tiek izvēlēts pareizais papīrs, protams, ir konsultēšanās ar ekspertu. Profesionāls dizaina un drukas speciālists būs spējīgs jums ieteikt labāko papīru priekš katra konkrētā projekta. Šāda rīcība nodrošinās to, ka jūsu mārketinga materiāli tiks izdrukāti izcili.